Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Saturday, March 27, 2010

Saya Sudah Ada Salah 1 Kriteria Untuk Jadi Menantu..


Assalamualaikum wbt......
Salam 1 Malaysia (erk, sejak bila patriotisme nih?)

Tertarik, menarik kau memang deboom tak dengan tajuk kat atas tuh?? huhhuu
Okey, ikhlas kat sini nak cakap, eh bukan, nak tulis, yang saya dah lepas salah satu syarat untuk menjadi HANTU.... Erk, silap bukan hantu tapi MENANTU.... <(*__*)>

Sebenarnya banyak kriteris yang perlu kita lepas sebelum kita di pilih menjadi CALON MENANTU.... Baru calon menantu tuh.... Belum lagi sah jadi menantu... Mesti lah Mak Mertua (owh Mak Mertuaku) kita nak yang terbaik untuk anak Jantan dia kan?? Dia takut silap-silap pilih nanti merana plak hidup anak teruna(okey, guna gelaran elok sket =p) dia......

Mak si teruna mestilah nak anak dia cukup dari segi makan, pakai dan penjagaan.... Jangan menantu dia nih duk tahu jaga diri sendiri jek.... Duk melaram dan bersolek sakan tapi rumah+tangga haram jadah tak reti jaga....

Okey, di pendekkan cerita..... Antara salah satu kriteria yang perlu ada adalah pandai memasak... Okey, saya dah pandai masak... Bukan masak megi tau..... Saya masak Tom Yam kali nih..... Masakan lain saya pandai juga tapi secara jujur saya tak pandai masak KARI lagi... Dalam erti kata lain, saya tak belajar lagi dari CHEF terhebat di rumah... Of course la MY MUMMY...

Jom semak apa bahan yang saya gunakan dan output kepada masakan saya... Jom-jom....


Ayam potong yang di beli di JUSCO..

Cendawan.. Wajib ada untuk saya!

Cauliflower...

Putik Jagung...

Tomato...

Cili padi...

Bawang besar...

Barang-barang yg bersiap sedia untuk di kerjakan...

Ini yang paling penting!! Hari nih pakai adabi, selalu pakai Knorr..

Step1: Rebus ayam...
Tengok la bebear duk tunggu tuh...
Dah lapar lar tuh...

Step 2: masukkan perencah...

Nasi yang di beli di cafe...

Step 3: Masukkan semua bahan tersebut..

Siap!!

Tengok tuh...
Bebear dah lapar sangat ek??
Tuan nyer belum apa-apa lagi dia dah ready nak makan...



Okey, kesimpulannya, saya dah pandai masak Tom Yam... Dah lama dah pandai masak... huhhuu... Tapi anda semua jangan takut, bakal suami saya nanti tak lah hari-hari saya bagi makan Tom Yam walau pun saya nih hantu Tom Yam.... =p



GigaBite:: Tak tahu mengapa gambar-gambar kat atas tuh tak betul sangat... Okey!! Sekian...

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign