Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Monday, October 26, 2009

Demam... Syuhhh kamu dari saya...

Assalamualaikum semua....

Terseksanya saya pada saat-saat akhir ini... Sudah lah pada awal semester saya terlewat 2 minggu kerana admit kat wad... hujung semester plak nih saya demam ketika 1st paper lagi... memang betul-betul menguji ketabahan saya... Pape pun saya kena kuatkan semangat... setiap yang berlaku pasti ade hikmahnya... Thanks to ALLAH kerana masih menguji saya lagi... Itu tandanya ALLAH beri peringatan kepada saya supaya saya tidak mensia-siakan hidup saya.. Alhamdulillah saya masih di beri peluang untuk mendapat dugaan itu... Semoga hidup saya lebih baik... Amin....

Kawan-kawan, doakan saya cepat sembuh yer... Kepala saya berat.. Oklah.. Tata...

Thursday, October 22, 2009

Khasiat Epal Hijau...

Epal hijau kaya dengan zat besi, magnesium, potasium, kalsium, soldium, vitamin C, vitamin A, vitamin B dan serat.

Berikut adalah beberapa kelebihan dan khasiat epal hijau yang perlu kita ketahui:

1. Membantu mencegah pembinaan kolestrol dalam dinding salur darah.

2. Mengurangkan risiko penyakit jantung.

3. Membantu kesihatan membran paru-paru.

4. Membantu kesihatan tulang dengan menambah bahan kimia (boron) pada mineral tulang.

5. Membantu kesihatan sistem kardiovaskular dengan mengekalkan tahap kolestrol darah.

6. Membantu mengekalkan berat badan.

7. Mengurangkan tekanan penyakit asma.

8. Mengurangkan risiko barah.

9. Adalah digalakkan untuk memakan epal bersama dengan kulitnya kerana sebahagian kandungan vitamin C terletak di bawah kulitnya.

10. Untuk mereka yang mempunyai masalah sembelit atau sistem penghadaman, kisarkan epal hijau dengan saleri dan minum setiap pagi sebelum sarapan. Amalan ini dapat membersihkan saluran usus serta membuang toksid dengan pantas menerusi sistem pencernaan. Zat masam epal hijau sememangnya merupakan pembersih tubuh yang sangat baik.

11. Untuk kesegaran kulit wajah pula, potong epal hijau dan rendamkan seketika dalam air batu selama 5 minit. Kemudian letakkan hirisan epal hijau tersebut di atas muka dan biarkan selama 15 minit. Pasti anda dapat rasakan kesegarannya dan jika diamalkan selalu boleh melicinkan kulit muka.


p/s::patut lar my mum suruh saya makan epal hijau... tapi orang cakap kemasaman dia tuh leh jadikan seseorang itu pelupa... nati saya cari fakta tuh ye...

Mari belajar bahasa thai....

Sawadeekhap....
huh.. berpeluh saya belajar bahasa thai ni...
tapi interesting...
nape yek tiba-tiba saya nak belajar bahasa thai??
mesti lah ade sebab...
sebab nyer saya akan ke thailand pada disember ini...
nih kira 2nd time lar ke luar negara... ala first time bukan jauh pun.. singapura nun tuh jek...
meh-meh.. mari-mari tengok pe yang saya belajar....
What is your name?
(khun chue arai)
My name is....
(phom chue....)4 boy
(di-chun chue....)4 girl
How are you?
(sabai dee mai)
I am fine
(phom sabai dee)4 boy
(di-chun sabai dee)4 girl
Nice to know you
(yin dee tee dai roo-juk)
Nice to know you too
(chen gun)
See you again
(lao jer gun)
good luck
(chok dee)
Goodbye
(la-gon)
Thank you
(khorb khun)
it's ok
(mai ben rai)
How much is this?
(ra ka thao rai)
That is a little expensive.
(paeng bai)
Can you make it cheaper?
(lot noi dai mai)
yes
(dai)
no
(mai dai)
How about ... baht?
(... baht dai mai)
::cukup untuk kali ini... nanti sambung lagi....

Wednesday, October 21, 2009

Tips untuk dicintai & disayangi.... :)

Menerusi buku The Secret, terbitan Rhonda Byrne, setiap perkara baik seharusnya bermula dengan sikap positif. Mula berprasangka baik terhadap insan lain sehinggalah membuatkan diri kamu sentiasa berfikiran positif walau apa jua perkara yang dilakukan.Sikap positif itu akan terpancar umpama daya tarikan magnet, yang akan menarik orang di sekeliling untuk mendekati diri kamu.




Saat bertemu dengan insan yang baru dikenali, mereka yang memiliki sikap ramah tidak akan berasa ragu untuk melemparkan senyuman mahupun menyapa.Sikap ramah biasanya mendatangkan kesan positif kerana ia akan membuatkan orang yang bersemuka dengan kamu berasa dirinya diterima dan dihargai.Jangan ragu untuk mengawal interaksi dengan orang lain. Mula berlatih berbicara secara langsung menerusi talian telefon dengan orang lain, jika impikan keramahan itu.



Berada berhampiran dengan orang yang memiliki sifat periang sememangnya membuatkan diri kamu lupa sejenak bebanan masalah yang bersarang di kotak fikiran. Kehadiran si penceria senantiasa dinanti-nantikan. Di saat kamu tersenyum, tubuh akan merangsang hormon yang dapat menghilang stres.Jadi, sentiasalah tersenyum untuk menikmati perasaan ceria.




Kualiti seorang rakan akan dinilai menerusi bantuan yang dihulurkan. Jangan menunggu permintaan seseorang dalam mengharapkan bantuan. Jika berada dalam posisi tersebut, kamu tentunya mudah menawarkan bantuan saat mereka memerlukan.




Berbeza dengan sikap rendah diri yang merupakan suatu kelemahan, rendah hati mengungkapkan satu kekuatan yang ada pada diri. Hanya orang yang kuat jiwanya sahaja yang bersikap rendah hati. Ia seperti padi yang semakin berisi, makin menunduk.
Orang yang mempercayai diri sendiri kebiasaannya sering merasakan dirinya nyaman dan tidak pernah berasa dirinya terancam dengan situasi atau orang-orang di sekeliling. Itu bermakna, aura tenang akan terpancar dari dalam dirinya sehingga mampu menarik perhatian orang di sekeliling. Dalam dunia ini, tiada seorang pun yang memiliki sifat serupa dengan yang lain. Jadi, jangan ragu untuk menampilkan keunikan diri kamu itu.
Dendam dan iri hati adalah salah satu ciri penyakit hati yang begitu kronik dan sering datang menyerang. Selain dapat mencemar hubungan, penyakit ini juga akan membuat perasaan kamu menjadi tidak nyaman. Seseorang yang lapang hati akan sentiasa merasa bahagia. Jangan hanya mengangguk ketika menerima ungkapan maaf dari orang lain. Lebih penting, kamu seharusnya menghapus segala kesalahan tersebut dari benak fikiran dan hati kamu.
Kata orang, harga kejujuran lebih mahal daripada emas. Cuba bayangkan bagaimana sekiranya teman kamu hobinya adalah bohong. Selain akan menimbulkan salah faham, ia juga akan merugikan orang lain. Maknanya, jangan hairan apabila orang jujur dicintai semua orang.

Tuesday, October 13, 2009

Surat Untuk Perut!!

saya tidak tahu mengapa perut saya sejak akhir-akhir ini asyik meragam... tak boleh salah sket mesti sakit.... saya kecewa dengan perut saya sendiri... kadang-kadang saya sendiri tak boleh nak faham perut saya nih apatah lagi doktor...
macam rasa tiada siapa yang boleh membantu perut saya nih....
nak kata saya tak bagi makan kat dia itu bohong la.... saya rasa dah cukup makan untuk dia...

Surat untuk mu:
Untuk kesayangan ku, Perut...
perut bagilah tahu saya apa yang awak mahu!! moga-moga saya boleh menunaikan permintaan awak itu..... nati awak datang dalam mimpi saya dan bagitau yek.... saya sayang awak... awak jangan buat saya macam nih yek... ingat tau, awak jek satu-satunya yang saya sayang... awak tau kan saya banyak lagi tugas yang perlu saya selesaikan.... kalo awak buat hal macam mana saya nak settle kan keje saya... saya merayu pada awak... cakap aja pada saya awak nak makan apa... Insya ALLAH saya tunaikan.... saya tak nak lah awak merajuk macam nih... nati kalo saya susah awak lagi susah... awak nak ke saya kene cucuk kat ******censored..... nati ubat tuh serang awak... lagi awak sakit... saya tak nak macam tuh... saya harap awak faham ye perut... yang pasti saya sayang sangat-sangat kat awak... tolong ye saya perut... nati bila awak dah sihat, awak boleh rasa macam-macam makanan... okey, saya janji ye ke janji nih?? saya tak makan makanan pedas terutamanya sambal belacan ayam penyet yang saya suka sangat-sangat tuh... tapi kalo sekali sekala boleh kan perut??? saya tak mau susah kan awak... saya harap awak mengerti ye perut... terima kasih pada awak yang tak terhingga kerana awak lah saya boleh hidup...
SAYA SAYANG AWAK, PERUT!!! perut saya, bukan perut lembu or ayam..



yang benar tak de bohong:
puan perut binti gastrik


Wednesday, October 7, 2009

Marah sampai bunuh IBU!!!

Assalamualaikum semua...
Tajuk diatas baru saya baca dari sebuah akhbar.... klik
Sungguh menyayat hati....
Walaupun yang melakukan bukan lah sekaum atau seagama dengan saya tapi saya tetap terharu dan terkesima...
Sedih bukan kepalang....
Sanggup benar seorang anak yang dilahirkan dari perut seorang ibu memarahi ibunya sehingga sanggup membunuh ibunya....
Manusia zaman ini memang sudah todak berperikemanusiaan...
Tidak berhati perut....
Tergamak nya manusia macam binatang itu sanggup membuat ibu kandungnya begitu....
Ibu sepatutnya yang kita sayangi dan kasihi....
Kejam sungguh manusia bertopengkan binatang ini....



p/s:: SEJAHAT-JAHAT MANA IBU KITA DIA LAH YANG MELAHIRKAN KITA DAN MENYUSUKAN KITA.. HARGAILAH IBU....


Dedicate to my Mummy:: Mum, u r such a wonderfull person to me.. Thanx a lot for everything... I LOVE U MORE THAN WORDS MUM!!!!

Thursday, October 1, 2009

I need an ASSISTANT!!!

Yes...
That's the fact....
I really need an ASSISTANT!!!
I highlight it one more time...
I neeeeeeed an ASSISTANT!!!
WHO I WANNA TO CHOOSE TO BE MY ASSISTANT??!!
1. My MoM~Doesn't need to susahkan this lovely person anymore!!
2. My DaD~NOPE!!! if my dad will be my assistant, who will be take care of NO 1?? alasan tak beralas...
3. Along? Angah? Uda? Andak? Utih? Etam? Achik?~They already have their own works to do.. But all of u can be my 24/7 banker... YeY!!
4. My Nephew & Niece~ They all doesn't know everything!!!
5. My Crush crunchy~ He is also doing Final Year Project... But he will be never mind if I hired him!!!
Oyeh.... After thinking about a moments, the suitable person to be my ASSISTANT, without an objection and defend....
I
will
announce
that
the
person
in
lucky
no
5
will
be
my
Boyfriend (eh, its already la)
ASSISTANT!!!
FULLSTOP...
Congratulation for this job posting!!! Have a nice and beautiful day as a GREAT ASSISTANT for me...
peace no war!!
:)

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign