Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Tuesday, February 18, 2014

Tuhan itu Adil.

Assalamualaikum wbt.

Bila Tuhan memacakkan sinar matahari berhari-hari sehingga berbulan, kita merungut, kita bertempik kepanasan, kita hambur kerimasan dan kita hilang kewarasan.

Setelah sebulan Tuhan turunkan sedikit hujan. Kita masih merungut kerana yang sedikit itu.


Seminggu berikut Tuhan turunkan hujan selebat-lebatnya dalam satu hari. Berlangsung hari kedua ketiga dan seterusnya sehingga seminggu. Kita merungut lagi. Kita membebel. Kain baju tak kering. Aktiviti luar susah nak adakan. Anak-anak susah nak ke sekolah. Susah nak pergi kerja. And so on.

Tak adilkah Tuhan kita?

Dimana kesyukuran?

Oh Tuhan, sesungguhnya Dia lah sebaik-baik pencipta.

Tak perlulah kita nak pertikaikan kejadian demi kejadian.

Kita juga terlahir sebab Dia.





Kasih rindu,
Aqma

Sunday, February 16, 2014

Kegilaan saya!

Assalamualaikum wbt.


Now, orang sibuk buat kek keju meleleh tuh kan. Saya pun tak terkecuali. Mula-mula buat untuk sesaje makan. Nak terai jadik ke idok. Alhamdulillah menjadi. Lepas tuh terjadi lah buah fikiran tuk menjualnya pulak. Alah jual dalam bekas kecik-kecik tuh jek. Sebekas RM 5.00. Murah lah bagi saya.

Pada saya sesiapa yang ada masa membaking or pandai bab-bab buat kek nih buat lah sendiri. Boleh makan banyak bila buat sendiri. Tapi bagi yang tak ada masa sebab mana nak masak tuk suami lagi, nak jaga anak lagi, nak kerja lagi, nak kemas rumah lagi dan tup tetibe nak makan kek. Dari hari ke hari simpan niat nak buat kek dah sampai kalo beli bahan dah boleh peram lagi tuh. Tuh pada saya better beli aje la. Ape lah sangat nak merasa kek yg hrga RM 5.00 (harga saya) nih. Buat dia memang la senang. Tapi bila dah buat dapat 8 inci punya kek, kalo makin 2 3 hari abis memamg no hal la kan. Memang anda penggila kek la. Tapi kalo setakat nak merasa kan dah membazir namanya tuh.

Search aje dekat tuan GOoGLe kita nak carik resepi kek keju leleh. Ha, amik kau melambak gitu resepi nyer dan kebanyakannya semua sama. Pilih, beli barang dan buat. Eh, dah kan melalut. Memang sekarang tengah sibuk terima tempahan kek keju leleh nih. Plus dengan roti adik manis. Roti adik manis nanti saya buat satu entry lain okey.

Sebelum tuh nak tanya bloggerian sume. Cam mane nak upload gambo dalam blog dari ipad? X syok la xleh upload gambar.

GigaBite:: seronok membaking nih. Banyak pengalaman luas pemandangan.heh?


Kasih rindu,
Aqma


Saturday, February 15, 2014

Kembali aktif.

Assalamualaikum...

Alhamdulillah masih di beri peluang untuk menulis lagi. Saya mengambil keputusan untuk aktif berblog semula kerana saya rasa inilah satu-satunya medium untuk saya luahkan isi hati serta sebagai kenangan untuk saya suatu masa nanti.

Diam tak diam saya sudah pun 2 tahun mendirikan rumahtangga. Tanggal 10 Februari 2014 lepas cukuplah 2 tahun. Anak? Masih belum diberi rezeki lagi. Insya Allah satu hari nanti. Siapa tahu kan.

Cukuplah saya katakan buat masa ini yang dugaan untuk ditempuhi selama 2 tahun berkahwin dan tidak mempunyai anak adalah sangat-sangat kuat. Kalau tiada ketabahan boleh kecundnag kat tengah jalan. Macam tulah perumpamaannya.

Apa-apa pun saya akan cerita lebih lanjut mengenai perjalanan hidup saya selama saya bergelar isteri yang belum melahirkan anak dalam masa 2 tahun kebelakang kemudian.

Stay tune.





Kasih rindu,
Aqma

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign