Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Thursday, March 4, 2010

Pak pandir naik FLIGHT!

Ok..alkisahnya. .hebohlah satu kampung..Pak Pandir mendapat tiket kapal terbang untuk menjadi tetamu Halim Othman dlm pagi di era, walaupun hanya kelas ekonomi..tapi bagi pak pandir..itu sudah cukup mengembirakanya.

Dipendekkan cerita..hari dijanji telah tiba..pak pandir pun sudah menunggu seawal subuh di lapangan terbang..kapal terbang sampai..pak pandir pun naiklah..masuk jer kapal terbang.. pak pandir terus ambik tempat.

Sebelum kapal terbang berlepas..pramugari pun memeriksa penumpang supaya semua duduk ditempat masing masing dan bersedia untuk berlepas..

Sekali pramugari nampak pak pandir duduk kat kerusi bisnes klass.. setahu dia.. tak ada penumpang bisnes klass hari tu..dengan budi bahasa pramugari tu tegur."Pak cik, pakcik tak boleh duduk kat sini.. boleh pak cik pindah duduk dibelakang.. ."eh.. bagus sungguh orang kapal terbang nii pramugari).. takpalah nak..pak cik selesa dah kat sini.."

*Mana tak selesanya.. bisnes klass..mati akal pramug ari tu.. semua pramugari dan pramugara (kecuali yang terlampau) datang silih ganti..sakit kepala..

Pilot yang menunggu lama nak berlepas..bengong kenapa masih belum ada isyarat kata ok dari ketua pramugari..dia pun keluar tengok..

Pramugari sorang tu cerita..pilot tu pun pi lah kat pak pandir."pak cik.. boleh tengok tiket?" pak pandir kasi tiket..

"Oo.. pak cik nak pi KL yer pak cik?"

"yer nak... "

"Taapi pak cik.. kerusi depan nii pi johor bahru pakcik.., kerusi belakang baru pi KL!"

"Yerker nak.. nasib baiklah nak bagitau.."


GigaBite: gelak guling-guling....

2 comments:

HaWa said...

Ayyoo.. Tak baik tipu orang tua..

n a r d indie winkie said...

haha.. memang agak bengong jugak. memang sah pak pandir.

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign