Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Wednesday, May 12, 2010

Panggilan hangit sampai rasa kuali pun bau hangit.

"Assalamualaikum wbt." suara perempuan yang lunak kedengaran di hujung talian.


"Walaalaikumusalam wbt" lembut sekali saya jawap.


"Boleh saya bercakap dengan cik Aqma?" suara perempuan di hujung talian bergema lagi.


"Ya saya" sungguh sopan. Kalau kawan-kawan ibu telefon sure pastuh tanya nak jadikan menantu. Ops. Sori makcik. Saya single but NOT available makcik.


"Ada akaun bank tak?" perempuan itu bertanya lagi.


"Ada. Tapi nih dari bank mana ek?" keraguan mula ragu-ragu.


"Okey. Bagi nombor akaun awak. Saya dari CIMB." tulus sekali suara wanita itu.


"CIMB? CIMB cawangan mana ek. Nape nak nombor akaun saya pulak?" curiga mula meraja. Tapi saat nih duk fikir jugak kat mana nak cari nombor akaun tuh.


"CIMB cawangan Johor. Cik menang cabutan bertuah." Mak ai. Bila masa lak saya masuk cabutan bertuah nih. Masa tuh tengah fikir pasal penipuan akaun bank yang banyak saya baca di blog-blog yang boleh di percayai.


"Cik nih betul-betul ke main-main?" saya serang dia balik. Rasa macam nak gelak masa cakap cam tuh.


"Betul lah nih. Cik Aqma kan?" dia ulang nama saya lagi.


"Aha." Hanya itu mampu saya jawap.


Senyap seketika.......................................................
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:





"Adik, Angah lah nih." jelas suara di hujung talian.


"Eeee. Main-main tau. Bikin cuak jek." geram saya dengan Angah saya yang duk kenakan saya. Duk gelak kat hujung talian sana. GERAM.






GigaBite:: ohoho. Main WAKENABEB, BAM BAM BONG, PANGGILAN HANGIT dengan saya yerk. Tak pe. Ada ubi ada batas ada hari saya balas. TUNGGU.


3 comments:

Kapten said...

apa da
suara kakak sendiri pun x kenal
haha


Latest:Piala Thomas: Strategi Yang Menjadi

Aqma eUcaLypTus GurL said...

kapten~
dia ubah picing r.. sb tuh tak kenal.. hukhuk...

syuhada said...

ingatkan dr hot fmke,erake

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign