Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Tuesday, May 11, 2010

Bila atok kata dia nak kahwin. Ha!

Ini cinta agung orang lama-lama yang dah lama bercinta.
Bercinta sampai mati!



Assalamualaikum wbt.


Penulis sedang menulis dalam keadaan hujan yang lebat. Alhamdulillah bersyukur pada tuhan kerana telah menurunkan hujan dengan lebat setelah seminggu lebih hujan tidak turun dengan konsisten.


Okey. Berbalik pada tajuk. Tak tau lar nape tiba-tiba nak buat tajuk nih. Mungkin sebab terdengar salah satu cerita Ibu. Ibu lagi kan. Ibu memang akan jadi sumber inspirasi untuk tulis blog nih. Idea datang dari Ibu. Thanks MOM.


Salah ke orang tua kahwin (dalam konteks duda, maksudnya orang lelaki yang kehilangan isteri pada usia yang telah lanjut)? Pada pandangan saya tak salah. Cuma biar kena caranya. Tak yah lar duk nak bercinta macam orang muda-muda. Bukan tak suka. Cuma macam meluat sikit. Eh, abis kalau orang muda bercinta tak meluat pulak. Bak kata Ibu, orang muda memang punyai dara muda yang tengah membara untuk bercinta tapi bila orang tua bercinta macam meluat tengok. Macam ada yang tak kena. Tapi bagi saya semua makhluk di dunia nih berhak untuk merasai CINTA. Betul tak?


Memang lumrah hidup manusia itu sendiri ada perasaan cinta. Namun bagi orang tua, pada saya nak bercinta boleh tapi janganlah duk dating sana sini, duk heret sana sini, duk berkepit ke mana saja. Macam tak kena lar. Sangat tak kena. Apa lah kata anak-anak nanti. Lagi pulak kalau dah bercucu. Patut nya jadik la model untuk cucu-cucu dia tuh. huhuhu.


Dan lagi 1 yang bikin meluat. Bila orang tua duk nak bercinta dengan orang muda. Contoh macam lelaki tua yang boleh di gelar 'atok' duk sibuk nak usha anak dara orang sebelah. Dan-dan anak dara orang sebelah tuh pun menggatal duk layan gak. Sebabnya, lelaki tua tuh ada pencen, ada tanah, ada rumah. Nanti dia mati leh la bolot harta tuh semua. Tak da 'can' la anak-anak orang tuh nak dapat. Adui. Masih ada lagi rupanya senario ini di zaman millenium ini.


GigaBite:: Minta maaf lah kalau ada yang terasa. Cerita nih dituliskan tak da nak gambar kan sesiapa. Cuma pendapat yang lahir dari hati.

4 comments:

amar haziq said...

ingatkan atuk awak yang nk kawen..haha


singgahlah blog saya k..
http://amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com/

MissNafa said...

hehe..atok pon ade perasaan.. :)
cuma kene pandai la. mcm awak kate..kalau dok dating angau 2 mmg la org meluat kan? naseb bek atok saye xmintak kawen ag~

Fatimah Samsuddin said...

org tua pn ada hati jgk kn.. klo yg da kematian istri@suami tu, rsenye knela ad org jg kn.. hehe

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.maybe die nk sum1 yg bole jage makan n minum die kot
.think +ve ;)

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign