Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Thursday, May 7, 2009

uptown...

AWAL NUR ZIKRY~~


semalam selepas aku pulang dari kerja (wah keje konon..), akak sedara aku telah mengajak kita org pergi makan nasi lemak...


nasi lemak??? malam2?? akak nih kerja dia jadi cikgu tuisyen, so dia keje just dari 4.30 hingga ke 10.30 mlm... so if nak keluar lepas dia balik dari tuisyen la... iskh dah malam tuh... **eh macam aku tak penah kuo malam2 plak... ish.. diam2... jangan bagitau sesape... makcik tuh pun cakap bek tido dulu nati nak p round KL mlm nih... nak tido ke tak nak... aku nek atas, golek2 then tertido... ibu aku kejut n ckp adek nak pergi ke tak nak?? eh mestilah nak ibu... adek nih suke sgt tengok pemandangan KL pada waktu malam....





yg pasti kita orang keluar dari rumah lebih kurang pukul 11 pm... makcik aku cakap, ala relaxlah, baru pukul 11 pagi... heheheh... agak nyer macam nih la kehidupan di KL.. baby yang berumur seawal 7 bulan pun sudah mengerti keluar malam... matanya begitu tahan untuk melihat keindahan malam... baby seawal umur ini telah di ajar untuk menjadi 'burung hantu' KL... macam mana agak nyer bila dia membesar nanti...





aku kurang pasti di makan si abang telah membawa kami makan nasi lemak tersebut... yang seingat aku, jalan tu kat last nama dia ade razak... dari kedai tersebut anda akan dapat melihat keindahan KLCC dan menara kuala lumpur di waktu malam... indah sungguh... aku rasa macam nak duduk merenung kedua-dua bangunan itu sehingga lampu2nya terpadam keesokkan hari nya... wow... hebat sekali kenegaraan aku.. aku menjadi teruja dan bangga apabila melihat kedua-dua bangunan tersebut... seolah-olah menjadi inspirasi dan pembakar semangat kepada aku sebagai warganegara malaysia...





berbalik kepada ceritaa nasi lemak tadi... aku tidak berapa gemar apabila nasi lemak ini di makan di waktu malam begini... di saat jarum jam menunjukkan pukul 11.30 pm... wow.. bukan waktu sebegini aku sepatutnye di buai mimpi yang indah-indah belaka.... nasi lemaknya bukan seperti yang aku harapkan dan fikir kan... bukan setanding my mom nasi lemak... tiada yang istimewa pada nasi lemak tersebut... kalo dari 10 bintang aku hanya memberikan 6.66 bintang sahaja... baik aku suruh ibu beli bahan-bahannya dan buat di rumah... tak pelah.. nak buat macam mana.. orang daa belanja.. makan saja... aku telah memakan 2 bungkus nasi lemak tersebut walau pun aku kurang memberikan bintang.. ini adalah kerana nasi lemak tersebut terlalu kecil, sekecil mangkuk sup untuk sup nasi ayam... cehhh... aku betul-tidak puas hati dengan nasi lemak tersebut... persoalannya: Kenapa ramai orang makan di situ??





selepas selesai menjamu selera... abg zali mengarahkan kereta nya ke uptown.. untuk pertama kali nya aku ke uptown... yelah... ornag kampung la katakan... teruja hati aku masa sampai ke uptown... wow... macam nih rupanya KL malam-malam... dia orang nih tak tido ker? esok tak kerja ke? aku kena kerja esok nih.... isk2.... suasana yang membuatkan aku terkedu... alamak macam-macam la ada jual kat sini... benda-benda yang aku suka pun ada.. tapi... awal-awal bulan nih kering sket lar... takpe.. nanti kalo dapat pitis aku nak ke sini... aku rancang kalo dapat elaun aku nak bershopping di KL... bukan selalu dapat pun... selalunya JB dan MUAR sahaja yang menjadi tempat shooping aku.. so, ni lah masa nye utk perabis duit...hehehe...





pukul 1.30am kami telah selamat tiba di rumah... kami pulang awal kerana AWAL NUR ZIKRY telah dibuai mimpi... kesian dekat dia... baby seawal 7 bulan nih telah mengerti erti dunia... huhhuhu... kesian...

No comments:

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign