Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Friday, May 8, 2009

Kereta Rosak!!!

Entry di atas inilah membuat kan saya bimbang.... Perkara yang saya fikirkan akhirnya terjadi... Macam dalam cerita final destination pula gayanya... Kereta yang saya gunakan untuk memudahkan saya ke tempat kerja adalah kereta pakcik sedara saya yang terlalu uzur pada pandangan mata saya... Mana tidak nya, melihat dari luaran ia boleh dikatakan in good condition but actually ia adalah sebuah kereta yang telah lama tidak di gunakan.... dengan keadaan clutch nya yang memerlukan saya mengerah keringat kaki saya, brek yang memerlukan kaki yang sentiasa perlu berwaspada, stereng yang sesuka hati nya ingin mengikut pergerakan tayar yang entah apa-apa keadaannya serta tayar nya yang seolah-olah akan tercabut bila-bila masa sahaja.... wow... Ia sememangnya adventure... Nak atau tidak saya perlu menggunakan perkhidmatan kereta tersebut untuk ke tempat kerja..... Pada hari pertama saya bawa kereta tersebut otak saya yang sememangnya nakal ini telah memikirkan bagaimana jika kereta yang saya bawa ini rosak?? Mujurlah di hari pertam kereta itu cuma mengalami masalah stereng yang terlalu ingin mengikut katanya sahaja.. Stereng tersebut terlalu susah untuk mengikut kata tuan yang mengendalikan nyaa... Payah-payah... Terlalu payah!!!.. Di hari pertama saya membawa kereta, saya telah menceritakan di entri lepas bahawa saya telah tersesat dan u-turn di satu tempat... Di saat itulah kereta itu ingin melanggar kereta yang telah di parking di bahu... Saya telah bernasib baik kerana saya sempat menghentikan kereta tersebut... Fuhhh.. Lega sungguh hati saya... Dan saya juga bernasib baik kerana tiada kenderaan dari arah belakang saya..... Saya terlalu bersyukur pada hari itu...
Hari kedua saya tidak mengalami sebarang masalah.... Tapi saya sangka kan panas berpanjangan rupa-rupanya hujan tak sampai tengahari lagi...
Hari ketiga berlaku lah kejadian yang tidak di ingini oleh saya, mungkin oleh ibu saya, dan mungkin juga oleh teman lelaki saya... Semasa saya dalam perjalanan pulang ke rumah, kereta yang saya naiki tiba menjadi berat seolah-olah saya membawa 10 orang di dalam kereta tersebut.... Saya lihat ke petunjuk minyak... Eh minyak ada lagi... mata saya terarah pada temperature kereta... Masya Allah... Saya sempat mengucap... Mungkin sebelum ini perkara ini tidak pernah berlaku ke atas diri saya ini.... Saya mesti memberhentikan kereta ini di tepi jalan sebelum ianya bertambah parah (memang sudah terlalu parah apabila jarum penunjuk temperature kereta tersebut telah melepasi ke huruf H- ini bermakna your car is very HOT!!!) Bagaimana saya mahu memberhentikan kereta saya sedangkan di sebelah kiri saya adalah divider... Saya meneruskan perjalanan kehadapan sedikit sambil berdoa bahawa kereta ini mesti sempat diberhentikan.... Alhamdulillah... Saya telah memberhentikan kereta itu di bahu jalan sebelum menemui traffic light...Saya tidak mempedulikan kereta yang lalu lalang... Lantas saya menelefon ibu di rumah menghantar resque kepada saya.... HELP ME!!! Saya takut untuk keluar dari kereta tersebut kerana pasti ada manusia yang berhati mulia akan memberhentikan kenderaannya dan menanyakan 'kereta rosak ye dik'... Mestilah rosak!! Kalau tidak takkan saya memberhentikan kenderaan sesukati saya di bahu jalan... Dan mungkin manusia yang berhati mulia tersebut seorang lelaki di mana seorang yang hensem dan baik hati... Besar kemungkinan saya akan jatuh cinta!!! Perkara itulah yang saya hindar kan dari berlaku kerana saya tahu hati saya telah dimiliki.... HUHUHHU..
Selepas saya menunggu hampir setengah jam, resque saya sampai... Alhamdullilah.. Sekali lagi saya panjat kan kesyukuran pada Yang Maha Berkuasa... Rupa-rupanya hosting kereta tersebut telah bocor dan mengalami pendarahan.. Ops... Ayat salah.. Telah mengalami kebocoran... Saya di suruh balik oleh resque saya menggunakan kereta yang bernama SATRIA NEO yang telah di modified menjadi kereta sport yang ala-ala racing... Daripada saya tunggu baik saya balik walau pun terpaksa menaiki kereta racing tersebut... Saya dengan konfiden telah membawa kereta tersebut (saya harus konfiden, jika tidak saya perlu menunggu resque saya membetulkan kereta tersebut)..... Kereta yang saya naiki itu terlalu susah bagi saya.... tapi saya selamat sampai di rumah akhirnya... SUMPAH!!! Kenape saya bersumpah?? Kerana saya tidak akan sekali-kali terlintas untuk membeli kereta yang bernama SATRIA NEO.... Keadaan kereta terlalu susah untuk saya control... Saya hampir hilang kofiden dan berdoa agar selamat sampai di rumah tanpa sebarang masalah maupun masalah dalaman (saya lah tu), fizikal (kereta yang bernama SATRIA NEO) dan luaran (pemandu lain yang tidak mengeti masalah dalaman)...

Saya mempunyai soalan di sini:
Mengapa manusia berminat membeli kereta yang bernama SATRIA NEO?
Kenapa manusia mengidamkan kereta yang bernama SATRIA NEO sebagai kereta idaman mereka??
Adakah kereta yang bernama SATRIA GTi sama keadaan nya kereta yang bernama SATRIA NEO??

Satria bukan lah kereta idaman saya, paling kurang pun saya terlalu meminati kereta yang bernama KELISA & MYVi.... Kalo kereta yang paling demand buat saya adalah kereta yang bernama BMW M3 COUPE.... Tapi saya kurang pasti bila kan masa nya akan tercapai kereta high demand saya ini... Walau apa-apa pun saya akan pastikan saya akan merasainya satu hari nanti... INSYA ALLAH...

p/s: resque yang saya ceritakan di atas adalah Abang Zali serta Pakcik sedara saya....

No comments:

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Trying to Conceive Event tickers
PitaPata Cat tickers