Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Monday, May 11, 2009

sambungan Kampung Scene...

part2...

hari ahad...




Saya bangun sahaja pada hari ahad, saya telah melihat kedatangan along, abang long serta anak saudara saya... Lewatkah saya bangun?? (memang lewat pun...) Saya dengan muka yang baru bangun tidur terus mengajak anak saudara saya keluar berjalan-jalan... katanya "Ucu mandi lah dulu...." memang la saya nak mandi sebelum berjalan... Tidak pernah di buat oleh saya yang tak mandi pagi hanya kerana ingin keluar berjalan....




Saya tidak lah berrtindak pantas untuk bertindak pantas untuk mengambil tuala terus mandi... Saya bergoleh-golek dahulu di atas katil setelah saya rasa saya nak mandi saya terus pergi mandi... Keinginan saya untuk makan muffin coklat telah terbantut kerana saya sedar saya kelewatan untuk membelinya... Mungkin lain masa saya berada di kampung akan saya pastikan saya terbangun awal untuk membeli muffin tersebut... Muffin coklat tersebut membuatkan saya asyik teringat-ingat... Sedap sungguh... Saya seperti mahu mengambil resepi dari makcik yang menjual muffin tersebut... Saya cukup puas hati dengan muffin tersebut...



Setelah saya bersiap, saya keluar dari rumah... Di saat itu saya bertembung dengan anak abang saya yang membawa bunga ros baldu (bukan bunga hidup tu....) dan beg kertas... terus terdetak di hati saya, betapa si kecil ini menghargai ibu saya sebagai neneknya yang di panggil mak tua... Mungkin kehilangan kasih sayang dari nenek sebelah ibu membuat si kecil ini lagi menghargai ibu saya... Tahun-tahun sebelum ini pun saya akui, si kecil ini tak perrnah ter'miss' untuk membelikan sesuatu yang di minta dari papanya untuk ibu saya... betapa si kecil ini menghargai ibu saya.... saya begitu teruja.. Saat itu saya baru terfikir untuk membelikan sebiji kek untuk menghargai jasa ibu saya.... bukan saya tidak mahu beli... biasa nya tugas ini di ambil alih oleh kakak-kakak saya... Hari ini dengan rela hati saya dan anak saudara saya (anak along) telah membeli sebiji kek untuk ibu saya... maaf kerana saya tidak sempat mengambil gambar kek kerana apabila mahu mengambil gambar, kek tersebut telah lesap...(abis lah tuh...)



Hari ini juga makanan nyer tidak seperti biasa... Hidangan yang special... Laksa Johor... Seperti gambar yang saya paparkan di bawah... Sehingga lah saya licin memakannya....

No comments:

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Trying to Conceive Event tickers
PitaPata Cat tickers