Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Monday, May 18, 2009

Best Experience!!!

Pengalaman ni memang pengalaman yang 'best' buat diri saya... Pada hari sabtu lepas saya telah memberanikan diri untuk turun ke KL seorang diri menaiki LRT dari Bukit Jalil ke Hentian Puduraya... Konfiden nih.... Malu bertanya sesat jalan tau tak... huhuhuhu...
Saya telah berada di stesen Bukit Jalil seawal jam 9.00 pagi... Awal lagi... Saya menghubungi teman lelaki saya, dia baru sahaja bertolak dari Tanjung Malim... Dari sana dia mememrlukan sekurang-kurangnya 1 jam untuk sampai ke hentian Pudu... Lama lagi... Tak mengapa... Saya membeli tiket yang berharga RM1.90.. Murah nya... Mesti dekat nih... Sebelum saya menuju ke arah platform sempat lagi saya bertanya di kaunter di platform mana kah harus saya menunggu gerabak LRT.... Oh, saya perlu berada di platform Sentul Timur.... Sentul Timur??? Kini saya tahu bahawa Sentul Timur itu adalah nama stesen terakhir bagi laluan LRT.... Setelah lebih kurang 5 minit saya menunggu gerabak LRT sampai jua.... Saya bertanya lagi kepada seorang kakak yang duduk di sebelah saya.... "Kak, betul kan nih nak ke hentian Pudu?" Kakak itu menjawab "Betul lah rasa nya dik". Aiks, ini siapa yang tidak konfiden, saya ke beliau??
Mata saya terarah pada peta aliran LRT yang berada di dalam gerabak tersebut... Betul lah... Setiap perhentian saya teliti kerana saya khuatir saya terlepas... Tapi abang ipar saya berpesan jika saya terlepas saya perlu perrgi ke platform sebelah untuk patah kembali ke tempat yang saya pergi.... Sebenarnya sebelum saya menaiki LRT, abang ipar saya telah memberikan beberapa tips.... Sekurang-kurangnya saya telah mengetahui sedikit mengenai gerabak bernama LRT...
Saya perlu menempuhi 8 stesen sebelum saya sampai ke stesen Hentian Pudu.... Mata saya tidak berganjak memandang peta yang aliran perjalanan yang terdapat di dalam gerabak tersebut... Akhirnya saya selamat sampai di Hentian Pudu... Saya melihat jam di pergelangan tangan... Masih awal lagi... Detik hati saya... Saya singgah di News.com untuk membeli air soya buat mengalas perut saya yang sudah berkeroncong... Di dalam perrjalanan dari stesen LRT menuju ke Hentian Pudu, saya menelefon teman lelaki saya untuk bertanya di manakah beliau... Ternyata beliau memerlukan 20 minit lagi untuk sampai... Saya perlu duduk dan menunggu di hentian tersebut... Bayangkan lah betapa saya bosan saat saya menunggu kehadiran teman lelaki saya.... Saya bukan seseorang yang suka menunggu orang... Tapi adakalanya saya setia menunggu nya kerana saya tahu hadirnya akan membuatkan saya tersenyum tak kering gusi....
Setelah penat melihat keletah orang ramai yang berada di hentian tersebut, akhirnya orang yang saya tunggu-tunggu telah tiba.. Berakhirlah penantian saya...
Kami membuat keputusun untuk ke Times Square... Kami menghadapi masalah bagaimana untuk ke sana.... Lantas saya menelefon abang ipar saya untuk mengetahui bagaimanakah caranya untuk ke Times Square... Pada mulanya abang ipar saya kurang pasti... Jadi saya terus untuk membuat keputusan untuk ke MYDIN yang berhampiran saja... Betapa marahnya teman lelaki saya saat itu kerana saya tidak begitu mengetahui bagaimana ingin ke Times Square... Bukan salah saya... Salah orang yang memberi maklumat la... Sebelum sempat kami melangkah masuk ke MYDIN tersebut saya menerima panggilan daripada abang saya bahawa saya perlu menaiki LRT menuju ke stesen Hang Tuah dan seterusnya menukar ke gerabak yang bernama Monorail untuk menuju ke Jalan Imbi... Saya faham... Saya memang cepat tangkap apa yang abang ipar saya katakan... Saya dan teman lelaki bergegas ke stesen LRT hentian Pudu.... Betapa lenguhnya kaki saya ketika itu hanya TUHAN yang tahu....
Sebelum saya membeli tiket ke Stesen Hang Tuah saya sempat lagi melihat kepada peta aliran transit tersebut... Saya faham... Saya memberitahu kepada teman lelaki saya bahawa saya mahu pulang ke Bukit Jalil... Betapa marahnya dia saat itu... Tetapi dia menjadi pelik apabila saya membeli 2 tiket... Saya beri kepadanya dan berkata "Kalau nak ikut balik Bukit Jalil ambillah..."
Muka nya yang cuak dapat saya lihat... Ha tau pun cuak... Saya cuma kata "Nak ikut tak? Tak nak sudah..." Saya rasa dia tahu saya hanya melawak sahaja... Semasa menukar dari LRT ke Monorail sempat lagi teman lelaki saya mencuit bibir saya.. "Panjangnya bibir..." kerana saat itu saya merajuk dengannya... Tambah lagi saya geram dengannya.... Dia berusaha memujuk saya... Akhirnya saya tewas di tangan lelaki yang telah 8 tahun saya kenal ini.... Saya teramat menyayanginya..... Walau apapun yang terjadi hanya dia yang saya sayang dan cintai... Kami berusaha untuk membina empayar untuk melayarinya sehingga akhir hayat kami....
Masa yang kami lalui pada hari tersebut terasa begitu cemburu sekali dengan kami... Sampai saya memintanya untuk tidur di rumah Kakak Saudara saya di Bukit Jalil... Tetapi dia menolak... Katanya, kita akan ketemu lagi di suatu masa yang indah... cewahhhh....
Inilah pengalaman saya yang saya tidak akan lupai.... Semasa saya balik ke Bukit Jalil saya tersalah menaiki gerabak... Dimana saya menaiki gerabak menuju ke Ampang... Saya bernasib baik kerana saya perasan saya tersalah menaiki gerabak ketika gerabak itu belum lagi menuju ke pembahagi laluan ke Ampang... Saya turun di hentian Chan Sow Lin untuk mengambil gerabak ke Sri Petaling.... Saya bersyukur kerana saya tidak terbabas sehingga ke Ampang... Jika tidak saya perlu berpatah kembali..... Setiba di Bukit Jalil saya hanya melihat orang ramai sedang sibuk memasuki Stadium Nasional Bukit Jalil untuk menyaksikan persembahan terakhir akademi fantasia... Alangkah bagusnya jika saya dapat menonton bersama orang tersayang...

Itulah dia cerita saya pada hari sabtu lepas... Pengalaman yang membuat saya akan berhati-hati pada suatu masa nanti....

No comments:

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Trying to Conceive Event tickers
PitaPata Cat tickers