Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Friday, May 22, 2009

Jumaat Yang Lewat!!!


Selamat Pagi Malaysia...

Selamat Pagi Kasih....

Selamat Pagi Cinta.....

Selamat Pagi Ibu, Abah, Along, Abang Long, Angah, Abang Ngah, Uda, Kak Ina, Andak, Abang Ajiz, Utih, Kak Eton, Kak Tie, Abang Zairi, Achek, anak-anak saudara Mak Su- Nad, Ika, Boboy, Qira, Ebby, & Aen.....

Selamat Pagi kawan baik ku, Midah...

Selamat Pagi Adek angkat, abang angkat, kakak angkat & Mak angkat.

Selamat Pagi kawan-kawan 1 jurusan, kawan-kawan praktikal, kawan-kawan 1 sekolah, kawan-kawan SePLKN, kawan-kawan SeKampung, kawan-kawan sepermainan, kawan-kawan seperjuangan & kawan-kawan yang mengenali SAYA...


Wah.... Ramainya yang perlu saya ucapkan SELAMAT PAGI....

Saya mohon maaf jika anda tidak di ketogorikan di atas....

Kerana terlalu ramai yang saya perlu ucapkan....


Kenapa jumaat yang LEWAT???

Bukan jumaat yang lewat tetapi saya yang telah kelewatan untuk ke tempat...

Bukan saya sengaja melewatkan diri tetapi kesesakan lalulintas yang menyebabkan saya lewat...

Saya cukup benci dengan kesesakan lalulintas.... Cukup geram melihat kerenah manusia yang tidak sabar...

Seperti entri saya lepas yang menceritakan mengenai sikap pemandu yang kurang ajaran...

Kali ini saya ingin membawakan 1 lagi episod duka....

Sikap kurang ajaran bagi POLIS TRAFIK!!!

Apa?? Biar benar?? Biar betik??(kata-kata yang selalu keluar dari mulut teman sepejabat saya..)

Ya.... Percayalah...

Polis trafik tersebut telah merempuh jalan yang bertentangan dengan menaiki motorsikal berkuasa kuda nya... (Motorsikal besar yang ala Harley Davidson tuh...)

Saya tahu beliau mempunyai kuasa tetapi beliau (tanda hormat tuh!!!) sepatutnya menunjukkan sikap bersopan santun kepada pemandu lain...

Atau mungkin saya berprasangka buruk... Mungkin polis tersebut kelewatan seperti saya??

Entahlah... Susah saya mahu ramalkan....

Pernah juga terjadi seorang pemandu kereta Ambulans menghidupkan siren semata-mata kerana kelewatan menghantar anaknya ke sekolah.... Pada hal tiada kes "emergency" langsung...

Kadang-kala saya merasakan orang seperti ini tidak bersyukur dengan Kurniaan ILAHI..

Saya cukup marah kepada pemandu kereta Ambulans yang sengaja menghidupkan siren kerana malas menempuhi kesesakan lalulintas...

Jika kenderaan tersebut membawa pesakit, saya tidak hairan atau geram..... Tetapi kenderaan tersebut kosong... Tiada pesakit yang memerlukan rawatan segera....

Saya tahu ramai pemandu di luar sana yang cukup geram dengan pemandu sebegini...


Pesanan saya kepada pemandu di luar sana termasuk saya sendiri yang suka memandu...

- Pandulah dengan berhati-hati..

- Pandulah dengan bersopan santun..

- Pandulah dengan perasaan BUKAN perasan..

- Pandulah dengan jiwa yang tenang BUKAN bertendang..

- Pandulah dengan kefahaman pemandu lain..


Sekian dari saya untuk entri ini...

Berjumpa di Entri lain..

Semoga ceria, bahagia & sejuk selalu...

No comments:

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Trying to Conceive Event tickers
PitaPata Cat tickers