Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Saturday, July 17, 2010

Setiap yang berlaku ada hikmahnya!

Assalamualaikum wbt.



Kadang-kadang, bahkan selalu, benda yang akan berlaku kita tak duga. Tak sangka. Tapi siapalah kita untuk menolak takdir bukan? Nak meraung bagai menangis airmata darah sekalipun kita tak bisa mengubah apa-apa. Telah itu yang tersurat di Luh Mahfuz. Redha adalah jalan terbaik. Mungkin yang berlaku itu ada hikmah disebaliknya. Siapa kita untuk menidakkannya. Dan siapalah kita jua untuk menghentikannya.



Setelah bahagia dilayari. Ditemani Mak dan Abah tercinta. Puas melihat mereka tersenyum. Sayu melihat mereka menangisi pernikahan nya. Namun, hati Mak dan Abah harus merelakan. Kerana anak gadis pasti suatu hari nanti akan pergi meninggalkan nya kerana mengikut suami. Mungkin ada di suatu sudut yang tidak diketahui, Mak dan Abah lega kerana telah menunaikan tanggungjawabnya. Kini giliran si suami untuk mengambil alih tanggungjawab.


Namun, siapalah dia untuk menidakkan takdir yang hadir. 3 hari selepas hari bersejarah dalam hidupnya. 3 hari selepas bergelar isteri. Janji nya mahu menghadiahkan cucu yang comel-comel. Tapi.... Tak siapa tahu itu yang akan terjadi. Sedih. Sayu. Tetapi harus diharungi jua.


Selepas menikmati makan malam bersama keluarga tercinta. Bersama suami tersayang. Abah pergi. Pergi yang tidak akan kembali. Namun itulah yang dikatakan takdir. Dia tiada kekuatan untuk menolakkan nya. Sayu hatinya. Namun terbit sedikit di dalam jiwa nya rasa syukur kerana Abah masih sempat menjadi walinya. Masih sempat tersenyum manis apabila dia di atas pelamin. Hati bertambah sayu bila mana janjinya tidak sempat untuk ditunaikan. Tidak sempat Abah memegang zuriatnya akan datang.


Doanya semoga roh arwah Abah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. AlFatihah.





GigaBite:: Cerita ini berkaitan dengan teman saya yang baru mendirikan rumahtangga pada 11 Julai lalu. Dan pada 14 Julai, Abahnya telah kembali ke Rahmatullah. Sama-sama lah kita sedekahkan AlFatihah. Semoga roh nya di cucuri rahmat.

2 comments:

Sekilas said...

takziah..mmg sakit ker.?
teman saya pula..baru kawin 2 hari ibu mertua dia meninggal dunia. tapi dah memang sakit dalam hospital.

liyana aziz said...

takziah buat keluarga arwah.. semoga rohnya dicucuri rahmat.. setiap yg hidup tu pasti pergi juga..

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign