Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Thursday, July 15, 2010

Katak?

Assalamualaikum wbt.


Katak?! Binatang yang paling saya tak suka. Geli geleman bila dengar nama katak. Walaupun hanya patung katak yang kaler hijau tuh. huuh. Tak minat katak sebab warna hijau kot. Tak jugak. Katak tuh menggelikan. Iyerk.


Katak. Terbalik kan pun still jadik katak jugak. Katak owh katak. Geli sebut. huhuh. Dahsyat betul saya geli dekat katak nih. Walau pun pengalaman saya dengan katak banyak lah jugak. Nak tahu. Saya cerita okey.


Cerita 1:

Kalau semua balik rumah Ibu saya terpaksa tidur luar. Cerita nih dah lama. Zaman tuk kadam lagi, masa saya sekolah lagi. So, terpaksa tidur di luar. Rumah memang besar tapi kenalah mengalah dengan katak-katak, eh silap, kakak-kakak yang balik.

Bila tidur luar of coz tidur beralas toto jek kan dan tidur bawah lah. Takkan kat living hall ada katil plak. Kalau living hall ada katil ajaib. Melainkan sofa katil lah kalau ada kan. Part nih best. Ibu kejut bangun, tapi liat sangat nak bangun.

Entah datang dari mana katak tuh ntah. Lompat-lompat then baik nye lompat dia lompat atas dada. Time tuh rasa cam sape lah dengki nih baling barang nih sebab suh bangun kan. Celik jek mata. Mak ai. KATAK!. Nasib baik tak pegang. kalau tak sure balik jek dekat sesape. Memang pas incident tuh tak tidur lagi dah kat situ. Amek port lain. Tak pun sebelum tidur pastikan tak de katak kat tempat tuh.


Cerita 2:

Cerita nih censor sikit lar. Kalau rasa tak cukup umur lagi jangan teruskan pembacaan okey. Kalau tak akak cubit-cubit adik. hahaa. Poyo! Gini ceritanya. Cerita dalam bilik mandi. Iya, BILIK MANDI. Sebab tuh bawah umur tak leh baca. FAHAM?

Tengah syok-syok mandi. Syok mandi okey. Airnya yang sangat sejuk. Sangat nyaman. huhuhu. Tetiba ada katak terbang. Aduyai. Nih yang lemah nih. Dia duk melekap kat dinding. Mata dia tengok saya. Nak gak tanya. 'Pe ada bawak CCTV ke tengok-tengok orang?'. hahaha. Gelak di situ.

Sempat sound kat katak terbang tuh supaya duk diam-diam until saya abes mandi. Okey. Dia faham kot. Then teruskan mandi. Tetiba, apa ntah yang katak tuh geram dekat saya. Dia leh terbang belakang saya. Pe lagi. Menjerit la kuat-kuat. Nasib baik dah abis mandi. Geram kat katak tuh. Nasib baik dia singgah dalam 5 saat jek. Kalau lelama mau pengsan dalam bilik mandi tuh. huh.


Cerita 3:

Katak suka sangat dengan kasut sekolah. Agaknya kasut sekolah saya bau lemak-lemak masam sikit kot. hihihi. Suka bermalam dalam kasut sekolah. Kalau dah lambat memang tak teringat nak cek. Sarung jek. Asal macam ketat jek kasut. Pastu lembik-lembik lak tuh. Aduyai. KATAK!!

Ada sekali tuh terperanjat beruk sampai kasut tuh jauh gila di baling. Ibu yang tolong ambil kan. Lepas kejadian geli dengan katak dalam kasut sekolah. Sebelum pergi sekolah mesti suh Ibu ketuk kan kasut sekolah tuh dulu. huhu.


Katak owh katak. Memang tak suka lah senang cerita. Walau gambar katak kat bawah nih orang leh cakap comel. Tapi tetap tak suka katak. huhuu.



Comel ker?
Adeh.
Iyerk.




Katak gemuk.
Tetap tak comel.
mmmmm.


(Ehsan gambar dari junior yang minat gila katak. Kat Fb dia.)



GigaBite:: Tapi kenapa suka buat muka katak? Macam nih (T_____T), muka katak kan??

4 comments:

ZUE SMILEYX5 said...

hahahaa..klaka jek....nway hate katak tooo...euwwwwww hehheehe

Aqma Nazri said...

zue~
wah leh jadik kawan nih. sama2 tak suka katak. :)

Jantung Cek Min said...

hurm.. susah nk describe knp sy suka katak.. tp ape yg penting tgk je katak trus rasa happy.. n dpt lupakan kesedihan...
(T_________T)

Ansof86 said...

uuuuu...

saya tak takut katak..
tapi geli.. sebab dulu pernah terpegang katak...

nampak katak jer.. saya akan terus terasa geli dan terus cakap

"pegilah sana.. tak sukalah."

kik..kik..kik..

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Trying to Conceive Event tickers
PitaPata Cat tickers