Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Saturday, October 9, 2010

Tak jemu ke??

Assalamualaikum wbt.


Kerap kali saya dijamukan soalan ini,

"Kau tak jemu ke bercinta dengan dia?"

"Kau tak pernah bosan ke dengan dia?"

"Tahan pulak ek kau dengan dia."

Jawapan yang kerapkali di tembak semula atas lidah-lidah pedas yang bertanya,

"Aku tak pernah rasa jemu malah setiap hari rasa makin sayang."

"Allah dah kurniakan insan terbaik untuk aku. So, aku syukuri dan hargai."

"Pahit dan manis pasangan kita, kita telan. Kalau nak yang sempurna sampai bila-bila belum tentu dapat."


Actually isnin lepas, 4 Oktober 2010, genap 9 tahun saya dan pengulam jantung menjalin ikatan cinta. Ya, 9 tahun!! Bukan 9 jam. Bukan 9 hari. Bukan 9 minggu. Bukan 9 bulan. Cukup lama. Saya juga tidak menyangkakan yang cinta zaman sekolah kami berkekalan sehingga ke hari ini. Alhamdulillah.


Usia hubungan 9 tahun itulah yang kadang-kala selalu menjadi isu atau buah mulut orang. Sepertimana soalan-soalan yang diajukan di atas. Dulu masa bertubi-tubi soalan macam tuh keluar, berpeluh jugak nak menjawab. Kalah menjawab soalan SPM. Tapi sekarang dah terlalu biasa soalan macam tuh menusuk kat telinga nih. Ada jugak yang seakan tak percaya usia perhubungan kami.

Kami cuma boleh katakan: Doakan hubungan cinta kami kekal ke akhir hayat.

Kenapa perlu sebut 'hubungan cinta'. Kerana tanpa cinta, apalah ertinya hubungan itu. Biarlah hubungan tuh sama dari mula kami kenal sampai akhir hayat kami. Amin.

Dalam setiap hubungan jarang lah nak jumpa tak da gaduh-gaduh nih. Bak kata P. Ramlee, sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri kan?? Kan-kan?? hikhik. So, hubungan yang di jalinkan nih ada manisnya ada jugak pahitnya kadang-kadang. Ia adalah penyeri sesuatu hubungan tau. Kalau tak da gaduh tuh, macam tak ada seri. Tak ada manjanya kat situ. hehehe.

Sekarang nih kami sedang berusaha kearah ikatan yang sah. Insya Allah jika ada rezki dan diizinkan Allah, kami akan bersatu satu hari nanti. Siapa yang rasa nak datang bagi lah alamat. Nanti leh adjust bajet. hehehehe.


GigaBite:: Jom nikah ramai-ramai. Salah satu cara untuk mensifarkan anak luar nikah dan zina. Mudah-mudahan. Amin.

5 comments:

safiyyahosman said...

:)..happy for you akak..rezeki msing masingkan..biar lambt asal smp ke jingjangg pelamin:)..

good luck sis:)

Aqma eUcaLypTus GurL said...

fiya~~
thnks dear. sma2 lah kte berdoa utk kebhagiaan bersama. amin..

Cik Putri said...

waa...congrates!semoga kekal ke akhir hayat..teringin nak mcm kakak..syok!!(:

Aqma eUcaLypTus GurL said...

putri~~
apa yg teringin mcm akak tuh? huhuhu. moga2 dapat la yek. hehehhe

Anem arnamee said...

Salam.

always happy for u:)

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign