Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Friday, October 22, 2010

Saya tomboy......

tapi itu satu ketika dahulu......


Assalamualaikum wbt.

Wah. Hari nih nak reveal satu cerita yang gempak nyer. huhuhu. Terkejut tak tengok tajuk? Memang wat suspen jek kan. Okey-okey. Itu cerita lama. Ala masa muda-muda dulu. Belum setahun jagung pun.

Nak cerita ke tak? Cerita lah yek. Tapi yang censored tuh tak ler saya cerita.


Saya jadik tomboy masa zaman peralihan dari sekolah rendah ke sekolah menengah. Sebab utamanya saya sangat rapat dengan abang yang atas saya nih. Memang ngam lah time tuh. Ke mana jek berdua. Mungkin itu yang saya lasak dan bercita-cita nak jadik macam lelaki. Potong rambut pendek. Pe lelaki buat semua saya nak buat.

Abang saya hang out malam-malam pun saya nak ikut. Nak jadik anak jantan la katakan. HikHik. Masa tuh abang ada basikal Rally (eh, betul ke nih eja. bantai jek lar. >.<). Saya pun nak jugak basikal besar punya.

Satu hari tuh, Ibu suruh pergi kedai. Bab-bab pergi kedai yang paling saya suka. Nanti saya tanya, "Ada duit lebih tak?". Kalau Ibu cakap ada lebih 20sen atau 30sen, sukanya tak terkira. Paling kurang dapat beli twisties atau gula atau jajan-jajan yang murah-murah tuh.

Lepas tuh pergi naik basikal atuk sedara yang besar tuh. Ala yg cam kat bawah nih.



Nampak tuh. Besar tak besar. Dah la masa tuh saya kecil cinonet jek lagi. Tapi tak silap saya palang yang kat tengah tuh dia bawah lagi. Kalau tinggi macam dalam gambar tuh tak tercapai dek akal la. Eh, silap dek kaki. Sebelum pergi Ibu pesan "baik-baik, basikal tuh besar." Okies!


Pergi tanpa halangan. Tapi siapa sangka sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. huhuhu.

Pulang dengan senyuman sebab dapat jajan. So, bila nak makan jajan kelajuan basikal ditambah. Entah apa silap, langgar ler sejibik batu. Ntah ler kebesaran batu tuh tak dapat nak di gambarkan. Bukan ler besar sangat macam batu belah batu bertangkup tuh. Adalah segenggam.

Tapi bila tayar basikal yang kecik tu langgar batu segenggam tuh bayangkan lah melayang dia tahap macam mana. Macam UFO da. Dengan tahap kecomelan paling tinggi terus terjatuh. Erk. Jatuh cam ner tuh tak yah la describe. Buat malu diri sendiri jek.

Balik tuh tahan sakit. Tak nangis. Konon kuat lar kan. Tapi bila tengok tempat accident tuh berdarah terus bagitahu Ibu. Ibu cakap, tulah ganas sangat. Bila dah berdarah lemah ler satu badan. Aiks, kata nak jadik tomboy??? Erk...


Cerita tomboy bab baru lak.

Nih masa form 1 and form 2 tuh macam tuh la. Korang tahu kan kerusi sekolah macam mana. Jap saya google bagi korang jelas sikit. Ha, macam kat bawah nih.



Kerusi nih apa barang duduk hadap ke depan. Pe lagi duduk terbalik lar. Faham tak. Kira bukan macam duduk biasa lar. Walaupun kat sekolah pakai kain. Still nak duduk macam tuh. Hilang keperempuanannya. huhhu.

Masa nih baru nak usha-usha dengan pengulam jantung. Lantak lah masa nih dia nak cakap tomboy or pape pun. Ada saya kisah?? Tapi seyesly dia memang tak kisah. Nampak jek ganas kot tapi dalam hati bertaman berbunga-bunga. huhuhu..


Jalan pun macam lelaki gak. Ganasnya tak terkira. Kalau panggil orang tuh. Hoi, hoi aje. Tapi depan pengulam jantung pandai pulak cover. Ada sekali pernah terkantoi. Sebab dia masa tuh ketua pengawas. So, tugas dia meronda-ronda tengok anak buah jaga area. Tapi saya pelik suka sangat lepak dekat tempat saya jaga. Pergh. Rimas time nih. Sebab ketua pengawas sedang memerhatikan. So, nak wat jahat sikit tak leh la. Naya kalau dia bagitahu cikgu disiplin. huhuhu.



Tapi lepas ikat ikatan dengan pengulam jantung. Mulalah cover sikit. Sebab dia selalu nasihat tak manis perempuan garang-garang dan lagak macam lelaki. Alamak, mula-mula rimas gak. Lepas tuh entah macam mana keperempuanan tuh hadir sedikit demi sedikit. huhuhu.


Kalau dulu keluar nak pakai cap jek. Sampai suh Ibu belikan cap. Masa nih saya tak tegar pakai tudung lagi. Kalau keluar pun lagak macam lelaki walaupun time tuh rambut tak ler pendek mana.



Tapi semua yang saya tulis kat atas nih itu dulu. Waktu saya tak kenal lagi dengan kehidupan sangat.


Sekarang?? Tengok lah gamabr-gambar sekarang saya. huhuhu.


GigaBite:: So, anda boleh komen sekarang! keh-keh-keh.

No comments:

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign