Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Wednesday, February 3, 2010

Lucu Punya Cerita...

Assalamualaikum semua...


Walaupun kerja yang melambak-lambak sedang menunggu tapi bagi saya, harus di luangkan sedikit masa untuk meng"update" blog ini... Kerana pada saya dengan menulis saya rasa bahagia dan lapang... Itu bagi saya, tak tahu pula bloggers lain macam mana...... Bila idea dah mencurah-curah rasanya sekejap jek jari kita pantas menaip setiap butiran yang di luah kan...


Sebelum saya meneruskan penulisan terhadap tajuk di atas, terlebih dahulu saya mengucapkan TAKZIAH buat teman saya yang bernama Khairiyah bt Ismail kerana telah kehilangan ayah tercinta pada 1 Februari 2010... Minta maaf yang tak terhingga juga kerana tidak dapat menghadirkan diri semasa majlis pengebumian atas sebab-sebab yang tertentu... Semoga Kye tabah dan sabar dengan setiap apa yang berlaku... Sesungguh nya setiap yang hidup pasti akan mati termasuk lah saya.... Saya turut merasai kesedihan Kye walaupun saya masih mempunyai ibu bapa lagi...


Okey... Saya mulakan dengan cerita lucu yang tak tahu nak cakap lucu atau tidak... Huhuhuhu.... Semasa cuti semester lepas saya telah bercuti ke Kuala Lumpur dan Selangor... Saya duduk di rumah Abang saya yang no 3... Yang lebih biasa di panggil Uda... Rumahnya terletak di Damansara Damai, Sungai Buloh, Selangor.... Ada satu hari tuh Along, Saya, Kak Ina (akak ipar-isteri Uda), Nad (anak sedara-anak along), Ain (anak Kak Ina), Kak Tie dan Abang Zairi merancang untuk keluar ke Bandar Kuala Lumpur untuk shopping-shopping dan cuci-cuci mata... Mula-mula kami mahu menaiki kereta dari Damansara... namun bila berfikir kembali, nih dah overload kalau nak naik kereta ke sana... Tak pasa-pasal kena saman pula nanti... Kalau naik kereta mesti akan tempuhi jem... Malasnyer nak tempuh jem... Tiba-tiba idea saya datang... Tuink!!! Apa kata kita naik KTM dari sini sampai KL central then nek lar monorail kalau nak ke mana-mana.... Dari rumah naik lah kereta... Idea saya di terima... Kakak-kakak saya pun kata, "Ala sekejap jek kena berhimpit-himpit nak ke KTM, bukan jauh sangat pun..." Akhirnya semua setuju dan lantas bersiap-siap.... Perjalanan ke KTM memakan masa lebih kurang 20 minit dari rumah... KTM Sg Buloh... Perjalanan ke KTM pada mulanya berjalan lancar... Tapi nak ke KTM itu perlu u-turn di satu trafik light yang boleh tahan jauh juga... Dalam perjalanan nak ke trafik light tuh... Apasal macam jem nih.. Jengah-jengah... ALAMAK... BAPAK POLISI... aDUS.... Yang dalam kereta semua dah kelam kabut... Yang duduk kat belakang, Saya, Kak Ina, Along dan Nad... Dah la mereka semua nih besar-besar... Saya aje yang kecik... Serius!! Nad, anak sedara sulong saya memang lagi besar dari saya.. Beratnya 50 Kg... Adui... Tiba-tiba idea melalut muncul dari idea kakak-kakak saya... Kita sorok kan adik.... Ya adik.. Saya lah tuh... Adui... Dah pakai lawa-lawa kena sorok plak... Kakak-kakak saya menyuruh saya menyorok di belakang badan mereka... Nak hidup punya pasal saya buat jugak... Mentang-mentang saya yang paling kecil, kamu buli saya yer!!! haish... Sabar jek lah... Makna nya 2 kali saya kena menyorok sebab selepas u-turn perlu melalui jalan yang sama dimana di kedua-dua hala jalan itu mempunyai sekatan polis... Adui.. Lemas-lemas... Lepas kejadian itu masing-masing gelak kan saya... Cess.. mentang saya kecil.. tak pe kamu semua... Lepas tuh apa lagi, saya 'pow' la kakak-kakak saya atas kegansan yang dilakukan ke atas saya... Hihihihi....


MOral of da Story:: Jangan jadi orang kecil macam saya... Nanti kamu akan selalu di buli, even oleh anak sedara kamu sendiri.. Cess....

No comments:

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Trying to Conceive Event tickers
PitaPata Cat tickers