Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Wednesday, January 13, 2010

Cerita Ibu...

Assalamualaikum.....
Tiba-tiba saya teringat cerita Ibu kepada saya sewaktu saya balik ke rumah baru-baru ini.... Cerita lawak campur seram.... Tetapi ketika ibu menceritakan tiada unsur-unsur seram... Saya jek yang mengklasifikasikan nya sebagai seram... Cerita nya begini.... Di suatu malam di bilik Ibu dan Abah... Kat bilik Ibu dan Abah nih ada sebuah televisyen... Biasalah kan orang mahu kan privacy... Tapi saya tak rasa privacy... hihihi... Sebab kalau abang saya tukar channel Bola sepak di ruang tV saat itu lah saya menyebuk menyelit di antara Ibu dan Abah untuk tengok tV di bilik mereka.... Ok... Berbalik kepada cerita... Ibu kata kejadian berlaku lebih kurang dekat pukul 1 pagi.. Masa tuh Ibu dan Abah dah lena dah... Tiba-tiba.....jeng3...muzik seram sket... Televisyen terbuka dengan sendiri... Ibu tahu Abah suka tonton televisyen di waktu malam... Bila Ibu pusingkan badan ke arah Abah... Abah tengah syok tidur rupanya... Remote Control tV itu telah lama rosak dan tidak pernah berganti... Yang pasti saat itu Ibu tak terfikir tahap keseraman situasi... Ibu tangkas bangun untuk meng'off' tV itu... Tapi..... Belum sempat Ibu meng'off' tV itu, dengan sendiri tV itu ter'off'.... Sekali lagi Ibu tidak memikirkan perkara seram-seram.... Kalau saya berada di tempat Ibu pasti saya sudah mengigil ketakutan.... Tapi Ibu tidak... Malah Ibu sempat berkata..."Tak payah penat-penat bangun dah ada orang tutup kan.." Ibu tidur kembali... Ibu terfikir saat itu yang televisyen itu mudah sudah uzur... Langsung Ibu tidak memikirkan perkara yang seram-seram... Salute kepada Ibu saya... Yang lebih seram bila saya fikir kan..... Bilik Ibu dan Abah berada berhampiran kawasan perkuburan... Seram pulak... Tapi yang pasti, bilik saya bukan bersebelahan kawasan perkuburan itu... huh... Seriously time Ibu ceritakan pada saya, saya tiada rasa takut... Sebab Ibu ceritakan dengan nada lawak... yang pasti bukan nada seram....
Saya suka Ibu bercerita... Salute dengan mindset Ibu...

No comments:

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Trying to Conceive Event tickers
PitaPata Cat tickers