Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Friday, September 4, 2009

Milo Ais Campuran Lipas....

Assalamualaikum semua bloggers.......
Selamat menunaikan ibadah puasa.....

Cerita nih boleh terkeluar dari fikiran saya selepas saya membaca blog kawan saya... Terima kasih di ucapkan kepada **Nard yang memberi saya idea yang mencurah-curah untuk menulis mengenai cerita fear factor saya pulak...

Begini ceritanya.....
Once upon a time, in a shining morning with a shining car, shining teeth, shining close.... Aiyo... Berapa banyak shining daa.... Abah dan ibu saya memang suka brekfast di luar apabila hujung minggu, jadi masa tu kebetulan saya berada di rumah.. Eh bukan masa tuh memang zaman sekolah ker? Ahakz... Saya telah keterlupaan... Kalo cerita Nard terjadi di kawasan Parit Jawa... Begitu juga dengan saya.... Jangan-jangan kedai yang sama tak Nard?? Tak pe Nard, nanti kita PM k.... Saya semasa zaman sekolah, bukan zaman sekolah jek tapi sehingga sekarang saya adalah hantu MILO AIS.... Walaupun brekfast tapi saya tetap order MILO AIS... Ibu saya cukup marah bila brekfast dengan minumam berais... Tapi saya cakap kat dia, "nanti order minuman panas tak abes minum"... Ibu saya cuma tersenyum... Agak-agaknya inilah akibatnya tidak mendengar kata ibu dan abah... Daulat saya nampaknya...
Di pendekkan cerita, ~~tak kan saya nak pendekkan nafas pulak... MILO AIS saya pun sampai... Makanan brekfast saya masa itu kalo tak silap saya, samada nasi lemak atau roti canai... Saya keterlupaan buat kali kedua... Saya dengan begitu berselera menjamu selera dan menyedut MILO AIS itu... Apabila saya sudah menghabiskan makanan saya kini tibalah masanya untuk saya menghabiskan MILO AIS kegemaran saya....
Saya sedut sehingga abis dan akhirnya..............timbullah satu sesungut yang nampak tak nampak jek... Tapi saya tak peduli, saya sedut tanpa melihatnya dan akhirnya untuk terakhir kalinya.......................LIPAS KUDUNG!!!!! Time itu tekak saya terasa kembang..... Nak termuntah.... Saya terus bagi cawan pada ibu saya..... Saya tidak kisah jika saya baru seteguk dua menyedut ait itu tetapi saya telah menghabiskan secawan MILO AIS itu...... Hampir menitis air mata saya... Berapa kali juga saya menelan air liur saya, bukan kerana terliur melihat makanan tapi menahan daripada muntah di khalayak ramai...... LIPAS yang ditemui bukan lah anak lipas, tapi DATUK LIPAS.... Punya lah besar... Takkan lah pembuat air tak perasan langsung... Ibu memanggil TAUKEH kedai tersebut...... TAUKEH kedai lantas membawa cawan ke dapur lalu memarahi pembuat air... YA, dia yang bersalah.... Hukum dia makan LIPAS itu... Kejam nya saya?? Eh, time tuh saya tak terfikir pun perkara tuh......
Harga MILO AIS itu dikecualikan dari pembayaran brekfast hari itu.... Ibu seraya berpesan kepada TAUKEH kedai itu jika apa-apa terjadi pada saya, samada sakit perut atau muntah-muntah, Ibu mahu di bayar ganti rugi..... TAUKEH itu menyetujuinya dengan muka pucat lesi di toreh tak berdarah... Tu lah sape suruh hired pekerja tak bertauliah, pekerja buta....
Selepas kejadian itu, Ibu dan abah tidak membawa saya makan di situ lagi.... Pernah sekali jika saya tidak silap saya pergi ke kedai itu tapi saya tidak minum atau makan...


Moral of the story:: If bercita-cita nak buka kedai makan utamakan kebersihan dahulu!!!

2 comments:

n a r d indie winkie said...

ee..yew. amat menggelikan. ni kedai kat mana ek akma? adakah depan petronas? boy tom yam?

Aqma Nazri said...

bukan lar nard.. kat dpn kedai kayu dri jln abdul rahman tuh.. restoran rokiah tak silap la..

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Trying to Conceive Event tickers
PitaPata Cat tickers