Dear Readers~~


~WHERE THERE IS A WILL THERE IS A WAY~



Thursday, August 26, 2010

Dia bawa bekal ke tempat kerja!

Assalamualaikum wbt.


Selamat petang semua. Huh. Bila dah bekerja nih badan letih sikit lar. Kurang sikit nak menulis. Tapi seriusly idea memang mencurah-curah, cuma tak sempat nak tadah jek. Tu yang bertaburan tengah jalan dan tak sanggup nak kutip balik. Bulan puasa la katakan. Penat.


Saya pergi kerja naik motor dengan abang saya. Saya bila naik motor sebagai pembonceng, mata memang melilau ke sana ke sini. Abes semua orang saya tengok. Paling sadis bila saya tersenyum tengok kereta yang jammed tengah-tengah jalan. Sedangkan saya di atas motor di lorong motorsikal sedang meluncur laju. Ada hikmah rupanya naik motor. Membuatkan saya lupa pada Si Kancil saya. Dan terus membuatkan saya seperti ingin membatalkan niat untuk membawa Si Kancil ke Kuala Lumpur. huh. Kesian dia ditinggalkan.


Dalam mata melilau-lilau tuh, dipendekkan cerita saya ternampak lah bekalan makanan dalam basket @ raga @ bakul motor seorang lelaki. Dia bawak air kopi. huh. Bior benar?!? Gosok-gosok mata. Tengok lagi sekali. Betul lah.

Terus think positif. Abang tuh kerja berat macam contohnya angkat barang ke, angkat pasir ke, angkat lori ke, tak pun angkat orang? huhuhu. Tak pe lah. Paling kurang pun dia display air jek. Bukan dia makan depan orang ramai ke. uhhuhuh. Nampak tuh, fikir positif lagi. hehehe.


Bagus kan kalau kita berfikiran positif. Nanti semua benda yang kita buat pun jadik positif jugak. So, berfikirlah positif. Tapi ikut tempat situasi jugak tau. Selamat menghabiskan ibadah puasa!


GigaBite:: owh, kalau ye pun tak puasa nak bawak bekal pergi kerja, soroklah bawah baju sejuk. hihihi.

2 comments:

Kazaztan Team said...

agakye lebihan sahur kot...think +ve...ehehhehe

nabilah_2908 said...

ha'ah la...mungkin dia kerja malam..air kopi tu lebihan sahur dia.. ;)



jom ke APA KATA HATI pulak,
DURATUL JANNAH

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign